Javascript must be enabled for the correct page display

Het impliciet leren van een tijdsinterval in een dualtasksetting

Lindeboom, R. (2010) Het impliciet leren van een tijdsinterval in een dualtasksetting. Bachelor's Thesis, Artificial Intelligence.

[img]
Preview
Text
AI-BA-2010R.Lindeboom.pdf - Published Version

Download (568kB) | Preview

Abstract

Om na te gaan of mensen impliciet een tijdsinterval hebben geleerd, kun je ze niet expliciet naar het interval vragen. Eerder onderzoek heeft nog geen gebruik gemaakt van oogbewegingen bij het vinden van zo’n leereffect. Door oogbewegingen in de richting van een stimulus met een verborgen temporele structuur te meten, is het mogelijk om het impliciet leren van een tijdsinterval vast te stellen. Wij wilden weten of mensen in staat zijn om impliciet een tijdsinterval te leren in een dualtask-setting. Daarbij wilden we ook weten of de temporele structuur van een secundaire taak van invloed is op hoe goed het verborgen tijdsinterval geleerd wordt. Een interessant resultaat vonden we in geplotte grafieken: rond het eind van het door ons ingestelde interval leken proefpersonen vaker in de richting van de stimulus met temporele structuur te kijken. Dit deden ze accurater als in de secundaire taak ook een temporele structuur aanwezig was.

Item Type: Thesis (Bachelor's Thesis)
Degree programme: Artificial Intelligence
Thesis type: Bachelor's Thesis
Language: Dutch
Date Deposited: 15 Feb 2018 07:31
Last Modified: 15 Feb 2018 07:31
URI: https://fse.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/9281

Actions (login required)

View Item View Item