Brands, A (2013) Keuzes in multitasken en de invloed van motivatie daarop. Bachelor's Thesis, Artificial Intelligence.
|
Text
AI_BA_2013_ANNELIESBRANDS.pdf - Published Version Download (443kB) | Preview |
|
Text
AkkoordTaatgen.pdf - Other Restricted to Registered users only Download (29kB) |
Abstract
Er zijn veel factoren die invloed hebben op de keuzes die mensen maken bij multitasken. Twee factoren die onderzocht werden in dit experiment zijn de mate van conflict tussen taken en de rol van motivatie op keuzes en performance in multitasken. Het onderzoek bouwt voort op het experiment van Nijboer et al. (2012) waarbij proefpersonen konden kiezen uit een van twee secundaire taken (tonen tellen of een tracking taak) bij een gegeven primaire taak (een 10-cijferige aftreksom). De aanname is dat mensen bij het kiezen van een combinatie van taken op zoek gaan naar de combinatie die het minste conflict oplevert. Het experiment is geoptimaliseerd en er is een tweede blok toegevoegd met dezelfde taken, maar andere instructies aangaande motivatie. Het overgrote deel van de proefpersonen heeft in het eerste blok de optimale combinatie van taken gevonden. In het tweede blok veranderden de taakkeuze en performance niet significant.
Item Type: | Thesis (Bachelor's Thesis) |
---|---|
Degree programme: | Artificial Intelligence |
Thesis type: | Bachelor's Thesis |
Language: | Dutch |
Date Deposited: | 15 Feb 2018 07:52 |
Last Modified: | 15 Feb 2018 07:52 |
URI: | https://fse.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/10856 |
Actions (login required)
View Item |