Schoenaker, M. (2008) Klantwaarde door een effectief ontwerp van het productieproces. Master's Thesis / Essay, Industrial Engineering and Management.
Text
AfstudeeronderzoekHoza.pdf - Published Version Restricted to RUG campus only Download (1MB) |
Abstract
De groei aan concurrentie door globalisering van de markt en de economische recessie in voorgaande jaren zijn verantwoordelijk voor de terugloop in de omzet van Hoza. Verbeteringen op leverbetrouwbaarheid, prijs, doorlooptijd en (indirect) flexibiliteit vormen de kansen voor Hoza om meer klantwaarde te creëren en een betere concurrentiepositie te verkrijgen. Hiervoor wordt een nieuw ontwerp van het productiesysteem voorgesteld, wat leidt tot een verbetering van de klantwaarde. Het productiesysteem wordt daarbij opgedeeld in: productiemiddelen, -proces, en -beheersing. Tevens wordt de organisatie meegenomen in het ontwerp. Het resultaat wordt gevormd door een integratie van een verzinkinstallatie in het productieproces, een verbeterde lay-out met flexibel ingerichte assemblagelijnen en een hybride productiebeheersing, dat de voordelen van kanban en conwip behelst.
Item Type: | Thesis (Master's Thesis / Essay) |
---|---|
Degree programme: | Industrial Engineering and Management |
Thesis type: | Master's Thesis / Essay |
Language: | Dutch |
Date Deposited: | 15 Feb 2018 07:28 |
Last Modified: | 15 Feb 2018 07:28 |
URI: | https://fse.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/8431 |
Actions (login required)
View Item |